Cursussen

 

Gratis workshop verrijken in de montessoriklas

Hoogbegaafd in het montessorionderwijs, deel 1 basiscursus Rijk Onderwijs
Hoogbegaafd in het montessorionderwijs, deel 2 verdieping Rijk Onderwijs
Hoogbegaafd in het montessorionderwijs, deel 3 denken, leren en doen

Hoogbegaafd in het basisonderwijs, deel 1 basiscursus Rijk Onderwijs
Hoogbegaafd in het basisonderwijs, deel 2 verdieping Rijk Onderwijs
Hoogbegaafd in het basisonderwijs, deel 3 denken, leren en doen


Gratis workshop verrijken in de montessoriklas

deDNKRS biedt regelmatig een gratis workshop aan over montessorionderwijs & hoogbegaafdheid, de taxonomie van Bloom en top-down leren in de montessoriklas. Via deze workshop maak je ook meteen kennis met onze cursussen speciaal ontwikkeld voor leerkrachten in het montessori onderwijs.


Hoogbegaafd in het montessorionderwijs
deel 1: Basiscursus Rijk Onderwijs

Deze praktische cursus over goed verrijkingsonderwijs voor meer- en hoogbegaafde kinderen, biedt naast heldere theoretische onderbouwing praktische handvatten voor in de montessoriklas. Aan bod komen het signaleren van de hoogbegaafde kinderen in je klas, de onderwijsbehoeften van deze kinderen en de begeleiding die zij van de leerkracht nodig hebben om optimaal tot hun recht te komen.
Deze cursus is goedgekeurd door Registerleraar onder activiteitsnummer GLldocXFah, 24 registeruren.


Hoogbegaafd in het montessorionderwijs
deel 2: Verdieping Rijk Onderwijs

Tijdens deze verdiepingscursus leer je om verrijkende lessen te ontwerpen. Daarnaast leer je hoe je kinderen kunt helpen naar vermogen te presteren en onderpresteren kunt voorkomen en een groei-mindset in je klas kunt bevorderen. De theorie en vaardigheden die je je in deze cursus eigen maakt, maken je onderwijs niet alleen voor de hoogbegaafde kinderen maar voor àlle kinderen in je klas waardevol en verrijkend!
Deze cursus is goedgekeurd door Registerleraar onder activiteitsnummer GySQ25Olvd, 24 registeruren.


Hoogbegaafd in het montessorionderwijs
deel 3: Denken, leren en doen

We gaan dieper in op de theorieën over leren. Vanuit de theorie over metacognitie, cognitieve gedragstraining en de neuropsychologische benadering van de executieve functies gaan we praktisch aan de slag met de implicaties van deze kennis op het onderwijs. Je leert hoe je kinderen bewust kunt maken van de kracht van hun gedachten, hoe ze zelf invloed kunnen uitoefenen op hun leerproces en steeds meer zelfsturend, autonoom kunnen leren. De rode draad is de balans tussen inspanning en ontspanning.
Deze cursus is goedgekeurd door Registerleraar onder activiteitsnummer qI2xdaYt7R, 24 registeruren.


Hoogbegaafd in het basisonderwijs
deel 1: Basiscursus Rijk Onderwijs

Deze praktische cursus over goed verrijkingsonderwijs voor meer- en hoogbegaafde kinderen, biedt naast heldere theoretische onderbouwing ook praktische handvatten voor in de klas. Aan bod komen het signaleren van de hoogbegaafde kinderen in je klas, de onderwijsbehoeften van deze kinderen en de begeleiding die zij van de leerkracht nodig hebben om optimaal tot hun recht te komen. Elke bijeenkomst voer je met je medecursisten een verrijkingsles uit die je daarna meteen in je klas kunt gebruiken.
Deze cursus is goedgekeurd door Registerleraar onder activiteitsnummer Al78v7bthc, 24 registeruren.


Hoogbegaafd in het basisonderwijs
deel 2: Verdieping Rijk Onderwijs

Tijdens deze verdiepingscursus leer je om verrijkende lessen te ontwerpen. Daarnaast komt uitgebreid aan bod hoe je kinderen kunt helpen naar vermogen te presteren en onderpresteren kunt voorkomen en een groei-mindset in je klas kunt bevorderen. De theorie en vaardigheden die je je in deze cursus eigen maakt, maken je onderwijs niet alleen voor de hoogbegaafde kinderen maar voor àlle kinderen in je klas waardevol en verrijkend!
Deze cursus is goedgekeurd door Registerleraar onder activiteitsnummer rpJkqVSlfo, 24 registeruren.


Hoogbegaafd in het basisonderwijs
deel 3: Denken, leren en doen

We gaan dieper in op de theorieën over leren. Vanuit de theorie over metacognitie, cognitieve gedragstraining en de neuropsychologische benadering van de executieve functies gaan we praktisch aan de slag met de implicaties van deze kennis op het onderwijs. Je leert hoe je kinderen bewust kunt maken van de kracht van hun gedachten, hoe ze zelf invloed kunnen uitoefenen op hun leerproces en steeds meer zelfsturend, autonoom kunnen leren. De rode draad is de balans tussen inspanning en ontspanning.
Deze cursus is goedgekeurd door Registerleraar onder activiteitsnummer UdQFXlfgVl, 24 registeruren.

Reacties zijn gesloten.