kritisch kijken
verhelderen 
meningen checken
dingen ontrafelen
sorteren en categoriseren
kind A
Analytisch denken
logisch nadenken
oplossingen bedenken
vergelijken
avontuurlijk
spelen met ideeën, alles is mogelijk
Creatief denken
rollenspel
originele oplossingen
je fantasie gebruiken
denken in beelden
nieuwe dingen ontwerpen
hulpvaardig
kennis toepassen op iets nieuws
samenwerken
het juiste gereedschap kiezen  
advies geven
Praktisch denken
eerst doen dan denken
dingen repareren
De theorie van Sternberg?
klik op de symbolen
Button
creatief denken
praktisch denken
analytisch denken
Home
conclusie
In de verrijkingsklas van deDNKRS krijgen hoogbegaafde kinderen inzicht in hun eigen denkproces. Dit is van groot belang omdat hun manier van denken verschilt met die van anderen, wat kan leiden tot frustratie of onzekerheid. Denken kan voor slimme kinderen zo ‘flitsend’ snel gaan, dat ze niet ontdekken hoe het denkproces zich voltrekt. Belangrijk is om stil te staan bij de totstandkoming van  een antwoord en niet alleen bij de constatering of een antwoord goed is of niet. Hierdoor leert het kind zijn denkproces te verbeteren. Voor leren over denken is tijd nodig, de oplossing moet niet te snel gevonden worden, er moet een soort wrijving ontstaan.